هر چقدر هم که بــه روش لبـاس پوشيدن خويش اهميت دهيد، بـاز هم ظواهر شـمـا بي عـطـر کامل شدن نميشود. همان گونه که ميدانيد هر فصل عـطـر منحصر خويش را داراست و هر سال برندهـاي گوناگون، تمام عملکرد شان را مي نمايند تا در رقابت بـا ديگر برندهـا، بــهترين خويش را ارائه دهند.
عـطـر شـمـا بخش غيرمشهود ولي بسيار تأثيرگذار بر اســتايل و ولي تا حدودي شخصيت شـمـاســت که تأثير متعددي روي بينش و حيث دور و بري ها نسبت بــه شـمـا داراست. اغراق وجود ندارد در صورتي بگوييم يک عـطـر خوشبو بــهاندازهي يکدست لبـاس شيک تأثيرگذار اســت و خيرتنهـا اعتمادبــهنفس شـمـا را بـالا ميبرد بلکه شـمـا را در نگاه دوروبري ها شخصي کار کشته، تأثيرگذار، ديدني و دوستداشتني جلوه ميدهد.
بـا اينکليه بــهلحاظ مي رسد بيشتراز هشتاد درصد آقايان در تعيين عـطـر و ادکلن مطلوب تبحر چنداني ندارند و از آنجايي که دسته پـوسـت خويش را نميشناسند و گهگاه هم در تعيين عـطـر، روحيات و علايقشان را فراموش مينمايند عـطـر اشتبـاه را گزينش مينمايند.
بــه حيث ميرسد استدلال اصلي اين فرمان، نداشتن داده ها و يادگرفتن کافي دراين مورد اســت. بيش تر آقاياني که از ادکلن و عـطـر اســتفاده ميکنند، از پدرشان يا اين که از مدلي پيروي مينمايند که آنهـا را بــه اين کارترغيب کرده اســت. در آمريکا ايالات متحده، اين صنعت پايين حکومت ن جاي دارد و طولاني تر مردان در فهرست واژگان تخصصي اين رشته ناديده گرفته گرديده اند.
علاوه بر اين، هراس متعددي از اســتفاده بيشتراز اندازه از عـطـر و عواقبي ميتواند براي آبرو و خوشنامي اشخاص داشته بـاشـد، موجود هست. هيچ کس دلش نميخواهد بــه پپه، راسوي بد رايحه و بي متانت و شيدا پيشه برنامه خردسالان هـاي برادران وارنر تشبيه شود.
درين نوشتار ما بــه شـمـا ميگوييم که چطور بـا اعتنا بــه جور پـوسـت، علايق و روحيات خويش و حتي دوروبري هاتان يک عـطـر مردانه مطلوب بخريد.
ادله اســتفاده از عـطـر چه مي باشد؟
اســتفاده از عـطـر خير تنهـا جذابيت شـمـا را ارتقا ميدهد، بلکه اعتماد بــه نفس شـمـا را در قبال ن (و بــه طور کلي در هر شرايط ديگري) طولاني تر ميکند.
اســتفاده از عـطـر شـمـا را براي ن جالب خيس ميکند. در حين تعيين سهيم معاش، بو اشخاص اهميت متعددي براي ن دارااست. در يک مطالعه در اروپا معين شد که آرم هـاي بصري براي مردان بيشترين اهميت را در تعيين سهيم معاش داراست در حالي که در ن قدرتمندترين دليل در گزينش يک مرد، عطر اوست. مرد در رتبه در آغاز در اولي عکس العمل از ديده هـايش اســتفاده ميکند در حالي که يک زن در مواجه بـا يک مرد بيني اش را بــه فعاليت مي اندازد در حالي که حتي ممکن اســت خودش از اين فرمان اطلاع نداشته بـاشـد.
علاوه بر اين، ن احساس بويايي بــهتر و ظريف تري داراهستند. از به عبارتي ابتدا به دنيا آمدن ، ن مردان را در معرض تست هـاي بويايي قرار ميدهند که هم در شناسايي و هم در تشخيص بــه عمل آنهـا ميايد. در واقعيت، بيني ن آلرژي ويژه اي بــه فرومون هـاي مردانه ( هورمون هـاي جنسي معـطـر) داراست. ادکلن بـا اين عطر هـاي جنسي ادغام مي گردد تا يک تجربــه بويايي ديدني و بــه خاطر ماندني خيس تشکيل دهد. بـا اين تفاسير اهميت تعيين يک عـطـر مطلوب و خوشبو براي مردان دوچندان مي شود.
عـطـر ميتواند بـاعث شود ارتبـاطات رمانتيک توانا تري بـا مردم برقرار کنيم. بويايي قويترين شم اســت.در واقع احساس بويايي 150000 برابر حساس خيس از بصيرت اســت و احتمالا ميتواند بيشتراز يک ميليارد بو مخصوص بــه شخص را شناسايي نمايد ( ديده ما در خوش بينانه ترين تقريب هـا، توانمند بــه تشخيص 7000000 رنگ اســت ).
عطر همينطور بــهتر از هر شم ديگري خاطرات را بــه ذهن ما مياورد چرا لوب بويايي مستقيما بــه سيستم ليمبيک که بخش احساساتي مغز مارا تشکيل ميدهد، متصل اســت. عطر هـاي قادر و مخصوص بــه شخص هم اندازه اســت بـا ارتبـاط رمانتيک عميق. بعضا از خاطرات اينجانب از پدرم مربوط بــه بو بدن اوست که زماني از رمز فعاليت برمي گشت و من را در اغوش مي گرفت، بــه مشامم مي رسيد. اکنون در صورتيکه دوبـاره آن عطر را شم کنم، تصويري از وي دوبـاره بــه ذهنم ميايد.
يک عـطـر خوش ، بــه شـمـا القا مي نمايد که مرد بـاهوش و محبوبي ميباشيد. ميدانيم که خوب لبـاس پوشيدن اعتماد بــه نفس مارا طولاني تر مينمايد. زماني زيبـا و خوش پوش بــه لحاظ مي رسيد، تنها حس بــهتري داريد. اســتفاده از ادکلن اين شم را افزايش ميدهد، طوري که بــه شـمـا اين شم اعتماد را ميدهد که خير تنهـا عالي بــه حيث مي رسيد، بلکه عطر عالي هم هم پا خويش داريد.
لازم اســت که از اهميت عطر اي که در دنياي حريم خويش مي پراکنيـد مطلع بـاشيد، حتيدر مواجهـات و ديدارهـاي غيرعاشقانه و ارتباط هـاي صميمانه عادي.
اکنون بياييد نگاهي بــه ساختار و تعريف و تمجيد ادکلني که بر روي تن خويش اسپري مي کنيـد، بپردازيم.
عـطـر هـا و عطر هـا چه مي باشند؟
عـطـر ادغام پيچيده اي از آن چيزي اســت که اشخاص در صنعت هاي عـطـر سازي از آن بــه اسم مواد نپخته خاطر ميکنند. اين مواد ناپخته ميتوانند از منابع طبيعي يا اين که مواد ناپخته سنتزي ومصنوعي اســتخراج شوند.
روغن هـاي خوشبو در يک حلال ( معمولا الکل) حل ميشوند تا ادغام خوشايندي از بوهـا را نگهداري نمايند. هر چه غلظت روغن هـا طولاني تر بـاشـد، عـطـر قادر خيس اســت. توان عـطـر انتخاب مينمايد که اســتفاده از آن بر روي پـوسـت، چه قدر ماندگاري دارااست.
اين نکته اهميت داراست که ياآوري کنيم هر عـطـر بر روي افراد متعدد، بو متفاوتي داراست. اين عدم اطمينان و پيچيدگي اســت که اکثري از آقايان را مرعوب مينمايد، البته در صورتيکه بــه ديده يک فرايند اکتشافي بــه آن نگاه کنيـد، گزينش عـطـر بــه يک مسافرت شادي بخش تبديل ميشود.
عـطـرسازي بــهصورتي که همدر حال حاضر مرسوم اســت از آخرها قرن نوزدهم ميلادي مقدمه شد. بد وجود ندارد بدانيد «عـطـر» نسبت بــه «ادکلن» دوام بيشتري دارااست و حدود 20 تا 30 درصد مخلوط آن را عصارههـاي روغني تشکيل مي دهد. بـا اينکليه اکنون اکثر آقايان ترجيح مي دهند از ادکلن اســتفاده نمايند که هم دربردارنده مقدار کمتري عصارههـاي روغني اســت و در سود بو ملايمتري داراست و هم از حيث بها نسبت بــه عـطـرهـا مقرونبــهصرفهخيس ميباشند. ولي علاوه بر عـطـر و ادکلن که طولاني تر شناخته گرديده مي باشند خوشبوکنندههـاي مردانه اشکال ديگري هم داراهستند که در پي معرفي ميکنيم.
ادوپرفيوم
در شرايطيکه بــهخيال و خاطر مشکلاتي مثل حساسيت و ميگرن ارتباطي خير و خوبي بـا «پرفيومهـا» يا اين که به عبارتي «عـطـرهـا» نداريد پيشنهـاد ما بــه شـمـا اســتفاده از «ادوپرفيوم» اســت. ادوپرفيومهـا بــهخيال و خاطر معيار کمتر عصارههـاي روغني (في مابين 15 تا 20 درصد) نسبت بــه عـطـرهـا سبکخيس و ملايمخيس ميباشند و هم تا حدود متعددي ماندگاري و دوام عـطـرهـا را دارا هستند. در شرايطيکه از آنمدل کساني ميباشيد که دوست داراهستند در تمام ارتفاع روز بوي عـطـر بدهند پرفيوم و ادوپرفيوم مطلوبترين گزينشهـا براي شـمـا مي باشند.
ادوتويلت
«آب معـطـر» يا اين که «ادوتويلت» بــهخيال و خاطر درصد بـالاتر الکل و واحد سنجش کمتر اسانسهـاي روغني که در ادغام آنهـا اســتفاده گرديده حتي نسبت بــه ادوپرفيومهـا هم سبکترند و بوي ملايمتري دارا هستند. از ديد تخصصي ادوتويلتهـا از ادکلنهـا غليظخيس مي باشند و از بين نتهـاي سهگانهي عـطـرهـا، در توليد ادوتويلتهـا روي نت ابتدايي توکل گرديده اســت و بــه همين خيال نسبت بــه عـطـرهـا دوام بسيار کمتري دارا هستند (حدود سه عدد چهـار ساعت). بــهخيال سبکخيس بودن ادغام ادوتويلت نسبت بــه عـطـر و ادوپرفيوم بــه لحاظ ميرسد که ادوتويلتهـا گزينشهـاي مطلوبتري براي دور و برهـاي کاري و جلسات قانوني مي باشند.
ادکلن
برخلاف تصور عموم که عـطـر (Perfume) را وابسته بــه خانمهـا و ادکلن (Eau de cologne) را وابسته بــه آقايان مي دانند واقعيت اين اســت که ادکلنهـا بــهخيال و خاطر ترازو اسانس بــهعمل رفته در آنهـا (حدود 2 تا 5 درصد) و مقدار بيش تر الکل، بسيار سبک و نادر دواماند. به اين ترتيب در حالتيکه بــهدنبـال يک عطري کارکشته و به يادماندني ميباشيد بــههنگام خريد بي ترديد بــه برچسب روي شيشهي عـطـر توجه کنيـد.
اوفرش
در کنار ادکلنهـا، «اوفرش»هـا هم بــهخيال و خاطر غلظت معدود، معيار بسيار کمتر اسانس و روغن (حدود سه درصد) و درصد بـالاي الکل براي اســتفادهي روزمره بسيار دوستداشتني ميباشند.
عـطـر ديزاينري و آرتيزان بخريم يا اين که عـطـر نيش؟
درصورتيکه اهل اســتفاده از عـطـر و ادکلن بـاشيد مسلما تا بــه هم اکنون اصطلاحاتي مثل عـطـرهـاي «ديزاينري»، «آرتيزان» و «نيش» را شنيدهايد. البته فرق بين اين سه دسته عـطـر را هم مي دانيد؟ به هيچ وجه عـطـرهـاي ديزاينري و آرتيزان بـا عـطـرهـاي نيش چه تفاوتي داراهستند؟
عـطـر ديزاينري
درصورتيکه اهل خريد از برندهـاي گرانقيمت و معروفي مثل «بربري»، «کريستين ديور»، «تام فورد»، «شنل» و … ميباشيد شـمـا يک خريدار عـطـرهـاي «ديزاينري» مي باشيد. طراحان عـطـرهـاي ديزاينري بـا دقت بــه ذوق وسليقهي عموم و نياز بـازار عـطـرهـاي مارک خويش را پباده سازي و ايجاد مي کنند.
درباره این سایت